Wednesday, August 4, 2010

Cerita dan foto lalu

Suke nengok gambo ni, sebenarnya dia nak lari tak mau ambik gambo


Kira cam comellah kakak tu

Adik nangis tak mau bergambo


Kenangan dengan mak tak kan hilang sampai bila-bila



Semua happy nampaknya waktu nie




Gambo selepas solat sunat Aidilfitri





Amboi bukan main gelak besar kakak

Assalamualaikum,
Sudah bersarang blog saya ini kerana sudah dua bulan tidak mengunjungi dan update kerana kesibukan diri selain tuntutan kerja.
Kelmarin, Mr Hubby terjumpa gambar lama dalam lap top, gambar waktu raye kalau tidak silap pada 2007. Itulah kenangan gambar raye yang sempat dirakamkan semasa mak masih ada.
Masa tu, hanya ada Aireen dan Dhani je, sepupu diaorang tak da lagi, memandangkan mak sedara yang lain masih belum berkahwin lagi. Kalau tak silap mak ude dah bertunang waktu tu.
Dah setahun lebih mak meninggalkan kami semua dan gambar ini menjadi kenangan yang berharga untuk kami sekeluarga.
Ditemani air mata ketika menitipkan bingkisan ini, saya senyum sendiri menlihat gelagat Dhani yang baru tahu bertatih ketika gambar ini dirakamkan.
Masa tu, Dhani masih tembam lagi bukan cam sekarang kurus kering, Aireen pun berisi dan comel sangat.
Saya pun berisi jugak, Pak Lang maintain kurus, mak ude pun kurus lagi sekarang dan dua kali ganda, mak usu nampak muda lagi dan mak (opah) pun berisi, sihat nampaknya.
Apa pun, saya panjatkan doa untuk mak supaya ditempatkan di kalangan orang beriman. Amin.
Raye tahun ini, tahun kedua mak tiada di sisi waktu raya dan saya yang tengah sarat ini tak tahu lagi akan mengunjungi pusaranya atau tidak. Yelah, kalau ikut jangkaan masa hari raya nanti adalah minggu terakhir sebelum bersalin. Kalau mengikut kebiasaan, saya akan melahirkan dua minggu awal sebelum tarikh deliver.
Moga-moga semuanya berjalan lancar, kerana pertama kali saya akan berpantang tanpa mak di sisi.
tamat

No comments: