Tuesday, May 18, 2010

Kami ke Port Dickson

Koboi tak pakai topi, kasut but dan tiada pistol

Malu-malu masa mula naik kuda, nasib baik PaK Lang ada

Tersenyum manis bila hajatnya nak naik kuda ditunaikan


Gaya koboi girl



Assalamualaikum,
Hari ini nak bercerita mengenai kunjungan kami ke Port Dickson Ahad lalu. Namun kunjungan ini bukannya untuk bercuti atau berkelah di tepi pantai.
Kami sekeluarga, tiga beranak dan adik-adik saya Pak Lang, Mak Ude dan Mak Usu dengan adik Aqil (anak Mak Ude) menziarahi Mak Ngah yang sakit.
Memandangkan dah sampai ke Port Dickson yang panas giler itu, maka sempat juga singgah di Pantai Telok Kemang.
Asalnya nak beli buah tangan dan ke toilet, tetapi anak-anak gumbira pulak bila nampak playground dan kuda padi.
Maka, sementara saya ke toilet yang ramai orang tu, anak-anak main di playground. Selepas itu kami ke rumah Pak Tam, abang saya berlainan emak di Kampung Telok Pelanduk.
Adik seperti biasa tidak bersalam dengan orang tapi kemudian leka bermain bola dengan Pak Tam.
Selepas makan goreng dan keledek goreng serta nasi goreng kampung yang pedas giler itu kami pun minta beredar.
Dalam perjalanan, kakak memujuk saya untuk ke Teluk Kemang kerana mahu menunggang kuda. Pada mula saya kata dah lewat untuk pulang ke KL, namun bila tengok kakak nak nangis, maka saya turutkan kehendaknya.
Seronok bukan main lagi kakak menunggang kuda, senyum sampai ke telinga. Tengok sajalah gambar dia. Adik pada awalnya tak mau menunggang kuda kerana nak main bola ben10 yang baru dibelinya, tetapi sebaik kakak turun dia nak naik pulak.
Naik saja kuda dan sebaik tali diberikan pada tangannya, dia berbisik pada Pak Langnya, adik macam koboi la. Muka bangga giler kata Pak Lang masa menunggang tu.
Apa pun saya puashati melihat anak-anak gembira, mungkin kalau ada kelapangan kami sekeluarga akan datang lagi.

No comments: