Saturday, January 2, 2010

Kinabalu

Assalamualaikum,
Kali ini saya nak bercerita lagi mengenai kunjungan ke KK. Cerita mengikut caption gambar;

Adik dan kakak sibuk membilang kapal terbang yang lalau lalang di langit restoran seafood kat jalan putatan , sedap gila seafood di sini. Mr Hubby yang memperkenalkannya kepada kami bertiga, Garden Seafood, jalan nak pi Airport utama KK. Memandangkan anak-anak mau layan kapal terbang maka saya dan Mr Hubby makan tak ingat. Harga berpatutan dengan rasa makanan, berbaloi untuk majlis istimewa.

Ini adalah butter prawn udang harimau. Berbaloi betul memang sedap, keraknya memang menjilat jari. Kalau ada cadangan nak ke sini, ambil lah menu ini.

Chili crab memang sedap, memandangkan saya peminat ketam, Mr Hubby order special untuk saya. Satu hidangan kecil ada dua ekor ketam yang besar. Tidak pernah lagi rasa ketam sesedap ini, lagi best sebab ada telur ketam.

Ini pulak ikan siakap masak masam manis, tapi kurang sedap sikit sebab ikan tak garing. Mungkin boleh cube garopa next time, kot-kot sedap. Satu lagi cuba lah seafood pancake dia , nampak macam sedap tapi entah, tak sempat nak merasa sebab hidangan dah banyak.

Ini pula ada gambar kenangan kami bertiga di depan check point terakhir sebelum pendaki mendaki Mt Kinabalu.

Saya sempat bergambar dengan pemandangan indah di sekitar banjaran Mt Kinabalu. Sepatutnya di sini kita boleh bergambar dengan puncak Kinabalu tetapi cuaca di puncak tidak mengizinkan saya merakamkan wajah Mt Kinabalu.

Di belakang kami adalah puncak Kinabalu tetapi maaf tak nampak sebab ditutup awan. Adik tengah tengok awek kot.
Satu lagi pose kami bertiga di pelantar tinjau puncak Kinabalu di Pondok Timpohon.

No comments: