Thursday, March 18, 2010

cuti sekolah, playground dan kolam mandi

Askum,
Cuti sekolah kali ini, anak-anak tidak ke mana-mana memandangkan saya dan Mr Hubby tak bercuti selain ada cadangan bercuti hujung bulan bagi meraikan hari besar kakak.
Justeru, bagi mengisi kekosongan waktu pada hari off day Isnin lalu, maka saya membawa anak-anak ke playground di kawasan perumahan.
Sukenya anak-anak bukan kepalang. Maka, mereka pun mengayuh basikal masing-masing. Adik seperti selalu perlu dibantu memandangkan dia tak pandai sangat mengayuh kerana baru belajar. Kakak tak perlu dibantu kerana lagaknya seperti Anuar Manan, walaupun 1,000 kali jauh bezanya.
Apa pun gembira mereka bermain buaian, jongkang jongkit dan sebagainya di taman itu. Lepas itu saya belanja makan aiskrim, sengih2 dua orang tu.
Sekembali ke rumah saya mengajak mandi dan kakak mengeluarkan idea supaya dikeluarkan kolam. Kolam plastik yang dibeli ketika dia berumur tiga tahun, kalau tak silaplah.
Maka, kolam plastik pun dicari tapi tak jumpa sampai kami semua menelefon Mr Hubby mencari kolam itu. Akhirnya bertemu juga dan dalam jam 6.45 petang dengan pakaian renang masing-masing maka berendamlah mereka berdua dalam kolam.
Di bawah adalah aksi mereka dalam kolam. Nampak puashati betui mereka berdua walaupun hanya setengah jam berendam. Saya suruh mereka berhenti apabila azan magrib berkumandang.

Gaya baru dari adik hasil tunjuk ajar kakak

Senyum manis dari kakak

Sonok betui dalam kolam


Ewah, lepak-lepak pulak



Alamak nak terjatuh pulak

Berenang-berenang, swiming-swiming

1 comment:

Anonymous said...

Kome ni orang tengah berjimat air, kamu membazir air. apelahhhh