Wednesday, April 21, 2010

Ahli keluarga baru

Assalamualaikum,
Hujung minggu lalu, ahli keluarga baru sebelah saya berkunjung ke kediaman kami di Sg Buloh. Baru berusia 3 bulan, kali pertama ahli keluarga baru ini menjejakkan kaki ke S'gor dan Kuala Lumpur.
Pada usia 46 hari dia dah pi ke Kedah. Kunjungan Nina atau adik Nina Neno ini sangat dinantikan abang dan kakak yang asyik bertanya bila adik barunya itu akan sampai.
Celik je mata pada pagi Ahad tu, adik dah tanya mana adik Nina. Selepas itu, saya dan adik kakak siap berkemas menyambut kedatangan Nina Neno.
Adik dan kakak tak mau tido siang kerana menunggu adik yang juga sepupu kesayangan mereka itu. Hakikatnya dengan umur baru 3 bulan, bukannya Nina boleh bermain pun dengan adik dan kakak, tapi mereka berdua sangat teruja menanti kedatangan sepupu mereka itu.
Malamnya, dari Magrib sampai ke Isyak mereka berdua masih menunggu dan sayangnya ketika ketibaan Nina, kedua-duanya sudah pun terlena di depan televisyen. Adik siap berdengkur kuat malam tu.
Lega juga melihat karenah mereka yang sukakan baby memandangkan saya pun sedang menantikan kedatangan baby baru September ini.
Adik sangat loving pada adik Ninanya, sering menimang adiknya tu dengan lagi Nina Neno (bunyi macam siren ambulan). Kakak pun sama asyik nak mendokong Nina walaupun dia bukannya tahu macam mana nak mendukung baby. Adik selalu nak mencium Nina dan selalu tersasul memanggil Nina sebagai Aqil (seorang lagi sepupu dia, anak adik ketiga saya)
Berikut dirakamkan gambar mereka bertiga sepanjang dua hari satu malam kunjungan Nina bersama umi dan ayahnya, Anyah Rohaya dan Pak Ngah Rosli ke kediaman kami.

Comelnye Nina memakai topi, rupa saling tak tumpah macam ayah dia
Tengoklah aksi adik dan kakak bergambar dengan adik Nina kesayangan dia

Nina tersenyum ketika fotonya dirakamkan


Sian dia, Umi dia tahan kepala supaya tak terlentok


Abang dan adik Nina yang dah mengantuk


Kakak sayang adik Nina Neno

Tiga bersaudara bergambar manja

Lagi aksi peluk memeluk


Sangat comel Nina tido mengiring

Ala cute betuikan dia tido, baru tiga bulan sibuk nak mengiring

No comments: