Friday, May 15, 2009

gambar separuh bogel mama... auw seksinya.


Askum,

Ari ini ada mood nak menaip walaupun kepala ting tong....first day bendera merah kuar (biasalah tu).
Nak berkongsi cerita mengenai kakak (anak aku) yang sudah pandai menulis dan melukis (walaupun lukisan dia kelakar dan kita tak faham langsung).

Intro
Baru-baru ini, mama buatkan kakak (dia tak mau dipanggil Kak Long tapi suka jika panggil kakak je) skrap book. Skrap book tu mama buat daripada lebihan kertas print gambar yang dah tak pakai. Bagi menjimatkan duit bukan...bukan.. bagi menggelakkan pembaziran, terhasillah skrap book tu.
Kulit skrap book dari kertas keras yang jadi balut cadar yang baru di beli dari Jusco tempoh hari. Mama tebuk lubang kat kertas dan ikat dengan reben, maka jadilah skrap buku untuk kakak.
Kakak sangat suka dapat skrap book tu dan mama tuliskan nama di depan kulit 'Buku Ai..... Qis........ Kaka sangat happy bila nama dia dituliskan dengan marker. Adik nengok je mama tulis nama dan dengan rengekkan manja, adik minta mama tulis nama dia. Maa kata tak boleh sebab itu buku kakak.
Tapi kakak yang baik hati pujuk mama dan suruh tulis nama adik di belakang cover buku. Maam akur dan adik tersenyum bangga. Kakak bertepuk tangan.
(Mak panjangnya intro, kalau dengan bos Datuk Manja pasti mama kena jerkah dan soalan 'kau sekolah kat mana?" pasti akan keluar)

Ceritanya
Selepas je kakak dapat skrap book tu, dengan bangganya kakak bawa pi rumah mak (pengasuh dia la), nak tunjuk kakt kawan-kawan. Kakak bangga gile ada buku tu.
So mulai hari itu kakak menulis dan melukis. Oleh kerana mama dah belikan pensil warna yang boleh dibancuh dengan air jadi water colour, maka kakak pun mewarnalah buku skrap itu.
Dua hari berlalu, banyak yang sudah kakak lukiskan, dan satu lukisan yang mama tak akan lupa adalah lukisan orang lidi yang kakak lukis.
Bangga sungguh kakak menunjukkan gambar itu. Mama tengok dia bangga giler dengan lukisan itu. Mama puji kakak kata dia pandai lukis dan lukisannya cantik.
Mama tanya kakak, lukisan orang itu siapa?. Kakak kata lukisan lidi itu adalah mama. Mama tersenyum mendengarnya dan sambung kakak, lukisan itu adalah lukisan mama tengah kemban.
Apa? Mama tengah kemban? Tergelak besar mama mendengarnya. (Mana dia dapat idea entah la) Korang kena tengok gambar mama tengah kemban tu, very quit.

Akhirnya, gambar separuh bogel mama terhasil lah.

No comments: