Friday, July 3, 2009

Bercuti di Sabah


Sunset di Tanjung Aru, Kota Kinabalu








10 hari kami bertiga di Sabah bah, maksud saya ke Kota Kinabalu (sabah kan besor). Seronok bukan kepalang. saya dan anak-anak sangat happy. Thank u bapak.

Selain pemandangan menarik, KK memang happening walaupun saya bukannya suka yang happening tu.

Seperti di KL, KK menjanjikan kesibukan yang mana siang dan malam sentiasa berpenghuni cuma jam 6 petang hari dah mula gelap menginjak ke malam.

Percutian 10 hari kali ini sangat menggembirakan, malah kegembiraan itu terjelas di mata anak-anak walaupun si comel dua orang tu kadang-kadang nampak penat dan 'berolah' kata orang Sarawak. (maksdnya nakal).

Apa pun kakak sangat berselera dengan apa juga hidangan yang terhidang dari nasi putih ikan bakar ke nasi goreng mahupun fastfood seperti McD.

Setiap yang dilarang atau yang dikawal sebelum ini seperti gula-gula, aiskrim, air gas dan buah tembikai diberikan kepada anak-anak. Biar anak-anak enjoy.

Untuk bapak, thank u tak terhingga. Percutian paling best exspecialy masa pi Pulau Manukan dan berkelah di kaki Gunung Kinabalu ( jauh tu actualy lapan kilometer sebelum sampai kaki Gunung) - Gunung Kinabalu Park dan Tanjung Aru.

Cantik gilak tempat tu dan mendamaikan walaupun dalam lawatan kedua ini masih tak nampak Kinabalu. Nampaknya dalam kunjungan akan datang, Mt Kinabalu masuk dalam senarai lagi.


Apa pun, untuk kekawan exspecialy Angah, cepat-cepat beli tiket jom kita ke Sabah bah. Mak su bila nak beli tiket ini, nanti tiket kapai terobang mahal.

Gambar percutian di Sabah mana? Itulah pertanyaan kekawan dan adik beradik. Jawapannya, pegi la Sabah dapat tengok sendiri keindahannya dan tak payah lah pic tu di masukkan di entry ini



Adakala menyaksikan sendiri keindahan alam ciptaan Tuhan lebih baik dari melihatnya daripada lensa kamera.



Subhanallah, masyaallah keindahan senja di Tanjung Aru waktu matahari terbenam tak terungkap dengan kata-kata. Cantik gilak.

Ke Pasar Tamu Putatan juga menarik, makan digerai dalam pasar yang bersih itu sangat menarik. Tambahan makanan ada macam-macam, dan pagi-pagi kita boleh makan pisang goreng panas. Tamu Gaya pun best walaupun panjang giler pasar minggu tu, kaki memang penat namun enjoy.



Apa pun, lebih menarik kali ini wa jadi businesswomen menjual perhiasan diri dari kristal dan pearl. Alhamdulilah, urusniaga membuahkan hasil dan harap selepas ini dapat stok baru. Maklumlah sekarang orang banyak duit nak berbelanja kerana bagi yang dapat CA, ongkos penuh di dalam saku.



Lagipun, sekarang orang dah sibuk dan berbelanja untuk persiapan raya walaupun puasa belum lagi. Bulan ini kan dah masuk Rejab, bulan menggantikan puasa yang tertinggal tahun lalu dan bulan berpuasa sunat.
Jumpa lagi. Jom ke Sabah bah.

3 comments:

ennieva fauzi said...

Teringin gak. Luar negeri dah sampai tapi Sabah, Sarawak belum jejak. Malu wehh....

hafizahiszahanid said...

Roha,
Ceritamu melelehkan air liur ku.. teringin bena kamek nak berambih ke KK .. huhhuuhu

kiranajoe said...

huhuhu pendam dulu impian, lgpun tgh musim H1N1...