Saturday, October 3, 2009

Hari Raya Upin dan Ipin



Peace kata adik

Peace di hari raya

Kakak dan adik tak lalu makan bila nampak playground

Bersama maskot Berita Harian

Bersama maskot Harian Metro

Adik happy sangat bergambar dengan girlfriends

Kenangan dengan Upin dan Ipin

Geram adik kat upin dan ipin tau, kakak maintain ayu konon


Assalamualikum,
Rasanya hari raya yang terhebat tahun ini bagi adik dan kakak adalah merasai dipeluk Upin dan Ipin ketika menghadiri Sambutan Hari Raya Aidilfitri NSTP.
Kisahnya, dua kali kami turun ke driveway tempat berlangsung jamuan untuk bertemu Upin Ipin. Namun kelibatnya tak nampak yang nampak ada poster je.
Bila masuk je lif nampak lah iklan jamuan dan adik serta kakak akan menjerit Upin Ipin.
Akhoirnya cubaan kali ketiga berjaya dan hasil risikan mama, Upin Ipin akan muncul jam 3.15 ptg. Oleh kerana jam menunjukkan jam 3 petang, mama ajak anak2 pi surau.
Di sana jumpa kawan lama, Maiharni dari UTUSAN. Di surau juga adik jumpa girlfriend dia, anak kawan mama. Bukan main sonok lagi dia. Sebelum turun surau memang girlfriend tu bermain dengan adik masa kat tingkat empat, main kejar-kejar.
So dirakamkan gambar girlfriend dan boyfriend tu di surau bersama kakak.
Berbalik kepada cerita, selepas solat tepat jam 3.15 kami sampai semula di driveway. Sampai je terus duduk dengan dengan library NSTP tempat Upin dan Ipin tukar baju.
So seperti hasil risikan tadi, memang benar upin dan ipin pun muncul. So tanpa berlegah maka mama tarik tangan adik dan kakak untuk bergambar dengan maskot tu.
Sebelum Upin dan Ipin pegi jauh mama tahan dia dan kata tunggu sekejap kami nak bergambar dan pic di atas adalah hasilnya.
Sonok betui nampak adik dan kakak, melompat-lompat. Selepas itu ramai yang datang dan bergambar termasuk mak-mak dan bapak2 orang.
Apa pun mama sonok nengok adik dan kakak sonok dapat jumpa Upin dan Ipin. Selamat Hari Raya.

No comments: