Tuesday, October 13, 2009

jam baru

Kami ada jam baru
Cantik tak jam Ben10 saya

Seperti biasa saya suka pink color - jam barbie



Semangat adik nunjukkan jam Ben10




Assalamualaikum,


Kali ini saya tak mau cerita pasai raye, tapi pasai hari santai kitaorang tiga orang pada isnin lalu. Biasa la kan, Isnin hari mama cuti.
Santai Isnin terjadi kerana mama dah janji nak banyak kakak pi playground, kerana hari sebelumnya kakak nangis sebab mama tak jadi bawak dia selepas udak datang dan bawak adik pi gunting rambut, ahad lalu.
Mulanya, kami semua dah siap dah nak pi taman, tiba-tiba loceng umah berbunyi dan rupa-rupanya udak yang datang.
Kata udak, cepat siap udak nak bawak adik pi gunting rambut. So mama terpaksa batalkan plan pi playground.
Pada firasat kakak, pada anggapan mama la, yang kakak ingat selepas gunting rambut boleh pi taman, namun kerana dah lewat dan udak keltihan sebab seharian di tennis court maka tak jadi pi.
Sampai rumah kakak ajak mama pi ke playground. Memandangkan jam menunjukkan dah 6.40 petang maka mama kata tak boleh pi. Kakak tak puas hati jadi dia nangis. Cian kakak.
Katanya memujuk, dah lama kakak tak pi playground. (memang dah lama pun sejak balik cuti raya di kuching ari tu). Mama tetap dengan pendirian dan itu menyebabkan airmata kakak mengalir lagi. C0ian, kata benak hati mama.
Apa pun, mama buat tak tahu je, membuatkan kakak benggang dan udak ja memujuk kakak kata dah petang takut syaitan nanti datang dan ganggu kakak.
Mungkin kerana takut dan cara explanation dak ja yang sangat menyenangkan maka kakak pun berhenti nangis.
Lepas tu mama peluk kakak, cium sikit ubun kepala dia dan kakak pun lap air mata dan berhenti merenyek.
Mama pujuk lagi dan berjanji akan pi playground esoknya (Isnin) dan ajak dia mandi. Kakak akur begitu juga adik yang menyibuk memeluk kakak dan lap pipi basah kakak dia So sweet gitu.
So santai Isnin tu selepas kakak balik sekolah kami bertiga pi ke the store sg buloh. Mula-mula mama, pi uruskan urusan mama, kemudian mama belanja dia orang makan nasi ayam sambil main kuda - masuk duit dan kuda mainan yang mereka tunggang itu bergerak dan berbunyi . Selain kuda, ada gajah, keretapi, kereta lumba dsbnya. Puas tengok diaorang main.
Memandangkan kedua-duanya masih batuk dan selsema, so mama tak kasi makan aiskrim dan sweet. Coklat dan keropok mama belikan dan mereka enjoy.
Tak lama pun sebenarnya santai tu. Adik yang panjang akal minta mama belikan mainan begitu jugak kakak. Mama kelentong kata benda tu tak dijual tapi untuk display je.
Mereka termakan juga kelentong mama dan sebagai balasannya mama belikan jam tangan, satu adik dan satu untuk kakak. Dan bersama ini disertakan gambar mereka.

No comments: