Thursday, October 22, 2009

Hujung minggu yang sibuk

Pose ayu dr kakak, tapi gambar nie di ambil masa bulan puasa lalu
Adik memang tak tau diam bile ambik gambo tengok le hasilnya

Sonoknya naik moto

Naik teksi di 1 Utama

Mr Hubby tak nampak muke seperti selalu nyorok. Adik dan kakak bukan main happy


Aireen dan Pak Lang dengan kek birthday green tea untuk Mr Hubby



Assalammualaikum,

Kali ini saya mahu terus berbicara tanpa perlu mukadimah panjang. Minggu lalu memang sibuk untuk kami sekelurga.
Khamis lalu, 15 Okt bapak pulang dari Sabah kerana menjadi rutin sebulan sekali akan pulang ke Sg Buloh.
Sempena itu, untuk meraikan saudara mara dan kenalan, kami sepakat mengadakan makan-makan hari raya kecil-kecilan pada 18 Okt.
Tetamu utama mak pengasuh sekeluarga, keluarga mak baru dan mak lama (ini term yang adik bagi merujuk pengasuhnya - Kak Ton tu mak lama dia dan kak maznah - mak baru).
Kekawan yang dijemput pun sesama ofis dan rakan Mr Hubby yang dah lama dia tak jumpa.
Mama jemput rakan Berita Minggu je, rakan lama tak dijemput kerana mereka dah pun mengziarah sebelum itu.
Namun, ini lebih majlis meraikan saudara mara dan harap tahun-tahun akan datang boleh jemput rakan lama yang lain.Majlis simple dan makanan pun ringkas, masak sendiri je.
Terima kasih pada Mak Ude, anyah, pak lang dan udak berdua kerana banyak bantu mama dan Mr hubby.
Anak-anak bukan main sonok lagi kerana dah lama kami tak berkumpul macam nie sejak opah pergi meninggalkan kami Mac lalu. Kalau opah ada, mesti lagi best dan kami buat lagi besar-besaran.
Secara keseluruhan kami puashati dengan majlis yang berlangsung walaupun mama sakit kaki dan belakang memasak dan mengemas. Biasalah kalau buat majlis macam nie, mungkin kerana usia kot atau badan manja tak biasa buat kerja berat sikit.
Apa pun terima kasih pada jemputan yang sudi hadir.
Sebenarnya, tarikh majlis jatuh pada tarikh birthday Mr Hubby. Atas permintaan Mr Hubby, dia minta jangan buat suprise party untuk dia, maka mama yang memang tak pandai buat kejutan ini pun akur. Oleh kerana sibuk sangat, maka mama pun terlupa nak beli kek tu.
Selepas tetamu pulang kecuali udak di dan udak ja, mak ude dan pak ude dan bapak lang, kami sepakat nyanyi lagu birthday untuk bapak tapi sayang terlupa pulak, kek tak ada. Senyum simpul Mr hubby. Happy belated birthday juga kami tujukan pada Pak Lang dan Mak Ude.
Esoknya, Isnin Mr Hubby beri idea kitaorg bawak anak-anak jalan kat 1utama dan singgah Ikea untuk makan. Kami sekeluarga memang suke makan kat kafe Ikea. So mama belanja untuk birthday Mr Hubby tanpa kek lagi. Cuma adalah sepotong kek Japan green tea ke ape tah nama dessert tu, so kitaorang pun nyanyi manja lagu birthday untuk Mr Hubby.
Seperti selalu Mr Hubby tak suke pixnya dirakamkan camera shy maka tiadalah gambarnya. Cume ada gambar pak lang dan aireen sedang khusyuk makan kat Ikea.
Sebelum ke Ikea, bapak bawak anak-anak main di 1utama, sonok bukan kepalang walaupun tempat utama nak dituju mereka Kidz Zone ditutup sebab ada kursus amende tah.
Ok cau dulu.


No comments: